default picture

3 tipp gyermekeink immunrendszerének erősítéséhez

3 tipp gyermekeink immunrendszerének erősítéséhez

Hogyan erősíthetjük gyermekeink (és természetesen a saját) immunrendszerünket? Mit tegyünk, hogy ellenállóbbá tegyük gyermekeink szervezetét a vírusok ellen? 

 

Bár eddig még többnyire igazán kedvező időben lehetett részünk, a hűvös reggelek és esték egy ideje jelzik nekünk, hogy bizony itt van az ősz és hamarosan beköszönt a tél is.

 

A kicsik bölcsibe, oviba, suliba járnak, és mint tudjuk, a közösségi élet velejárója a vírusok terjedése is, így egyre több család életébe köszöntenek be a különféle, nem várt betegségek. Ezt Kids Club nyelviskoláinkban is tapasztaljuk, hiszen alig kezdődtek el a tanfolyamaink és máris egyre többször előfordul, hogy egy-egy kisgyerek megbetegszik, és nem tud jönni a foglalkozásra sem.  Hogyan erősíthetjük gyermekeink és a család immunrendszerét?

 

1. Együnk sok vitamint

Ha még találunk válogassunk az érett barackok, almák, körték, szilvák, szőlők közül. Érdemes minél többet fogyasztani belőlük. Emellett pedig kezdjünk el vitaminkészítményeket szedni. Már megelőzés jelleggel is itt az idő újra elkezdeni D vitamint szednünk, emellett pedig a C vitaminról se feledkezzünk meg. Sokszor csak akkor jutnak eszünkbe a vitaminok, amikor már legyengült a szervezetünk és elér bennünket valamilyen betegség.

 

2. Mozogjunk sokat

Köztudott, hogy a mozgásnak és a friss levegőnek is nagy szerepe van az immunrendszer erősítésében. Ezért érdemes minél több időt a szabadban tölteni és mozogni, főleg amíg nem hűl le nagyon az idő.

 

Remek alkalom ez arra is, hogy a család igazán minőségi időt tölthessen el együtt. Ha van kedvünk igazán izgalmas kalandokra indulhatunk. Ehhez nyújt segítséget őszi bakancslistánk. Vagy csupán menjünk gyalogosan az oviba vagy az iskolába, hazafelé átbeszélhetjük a nap eseményeit, amelyekre otthon már nem biztos hogy jutna időnk. Emellett beiktathatunk gyermekeink életébe rendszeres mozgást is. Például a Kids Club nyelviskolákban országszerte számos helyen indul Happy Jazz Gym foglalkozás, amelynek keretében a gyerkőcök az angolozás közben sokat mozognak, tornáznak. Így nem csak az angoljuk fejlődik, de fittek is lesznek és ezáltal a kis immunrendszerük is erősödik.

 

3. Öltözzünk rétegesen

Nagyon fontos, hogy rétegesen öltözzünk, hogy mindig az adott hőmérsékletnek megfelelő ruhát tudjunk viselni. A túl vékony vagy éppen nagyon meleg ruha egyaránt megfázáshoz vezethet. Lehet, hogy délután már sok ruhadarabot a kezünkben kell cipelni, de még mindig jobb, mint ha a nem megfelelő módon kiválasztott öltözékkel kitennénk szervezetünket a változékony időjárásnak.

 

Most pedig angolozzunk kicsit!

Minden gyermek szinte kivétel nélkül szeret színezni, vágni, ragasztani. „Színezzünk” gyümölcsöket mozaiktechnikával. Színes papírokat csíkokra vágunk, majd azon is vonalakat húzunk és megkérjük a gyermekünket, hogy a vonalak mentén vagdossa fel apró darabokra. Ezután pedig jöhet a gyümölcsök „kiszínezése” az apró papírdarabok különféle, előre megrajzolt gyümölcsformákra történő ragasztásával. Angolul megtanítjuk közben a gyümölcsök neveit és a színeket is. Többféle gyümölcsöt, zöldséget is előrajzolhatunk. A gyerkőc eleve élvezni fogja, mert vághat, sikerélménye lesz, szép alkotás születik, és közben a szókincsét is fejlesztjük!

 

Ha hasznosnak találtad a cikkünket, oszd meg, hogy mások is olvashassák! Ha még több őszi kalandot keresel olvasd el  cikkünket az őszi játékokról!

 

A cikk szerzője: Grafné dr. Lábodi Vera

Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabjuk a tartalmakat és reklámokat, hogy működjenek a közösségi média funkciók, valamint hogy elemezzük a weboldal forgalmát. Bővebben a "Részletek mutatása" gombra olvashat.
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabja az oldalon megjelenő tartalmat és reklámokat.