Legtöbben úgy emlékszünk vissza az iskolai (akár még a főiskolai és az egyetemi) éveinkre, hogy rengeteget tanultunk gyakoriak voltak a számonkérések és elvárták, hogy minden tantárgyból jól teljesítsünk: függetlenül attól, hogy az adott tantárgy érdekelt-e, izgalmasnak találtad-e, volt-e hozzá érzéked? Nos, ennek vége.
A pozitív pedagógia egy olyan kiegyensúlyozott oktatási élményt ad, amely a gyermek erősségeire koncentrál, azt keresi és fejleszti. Éppen ezért alkalmazzuk mi is. Tudj meg róla mindent (és a cikkből az is kiderül, hogy miért kap a gyermeked egy kis matricát)
A pozitív pedagógia egy olyan megközelítés, amely nem kizárólag a tanulmányi teljesítményre összpontosít, hiszen fontosnak tartja a kisgyerek „jóllétét” és a személyes fejlődését is. Segíti őket önmaguk megismerésében, motiválja őket, építi a bizalmukat. A pozitív pszichológia (és pedagógia) alapelve az, hogy minden gyermeknek vannak erősségei, ezekre építve lehet a tanulás élményszerű és hatékony.
Ez nagy paradigmaváltás az elmúlt időszak poroszos (azaz teljesítménykényszeres és világosan látható határokat húzó) oktatása után.
A hagyományos oktatás csak a teljesítményt értékeli. Arra kíváncsi, hogy egy adott idő alatt mennyi matematikai példát tudtál helyesen megoldani: és ad rá egy jegyet. Arra, hogy meg tudtad-e tanulni az évszámokat: és ad rá egy jegyet. Bemagoltad-e a verset, vagy elolvastad-e a verselemzést és egy számonkérés alatt mit tudsz ebből visszaadni?
Közben a kutatások kimutatták, hogy a pozitív légkörben nevelt gyerekek jobban teljesítenek az iskolában, kevésbé érzik magukat stresszesnek, és hosszú távon is magabiztosabbá válnak. Az érzelmi intelligencia, az empátia és a kitartás fejlesztése miatt a gyerekek képesek lesznek jobban kezelni majd az élet kihívásait. Ezért máshogy tanít, máshogy tanítunk mi is.
A pozitív pedagógiát alkalmazva az angolórákon arra törekszünk, hogy a gyerekek élményekkel gazdagodjanak, miközben kíváncsi érdeklődés alakuljon ki bennük. A tanáraink változatos és rengeteg szuperhasznos gyakorlati feladattal játszva tanítanak, fenntartják a kíváncsiságot és a figyelmet, így a tanulás valódi élménnyé válik. Az érzelmi támogatás és a pozitív visszajelzések pedig segítenek abban, hogy a tanulók megtanuljanak örülni saját eredményeiknek és fejlődésüknek.
A foglalkozások végén egy apró (motiváló), jutalmat, matricát kapnak, mely segít megerősíteni bennük a tanulás iránti pozitív hozzáállást. Így az angol órákon nemcsak nyelvet tanulnak, hanem az érzelmi intelligenciájukat is fejlesztik, erősödik az önbizalmuk, és megtanulják, hogy fontos, hogy „mindent beleadjanak”
A pozitív pedagógia növeli a gyerekek önbizalmát, hiszen megmutatja nekik, hogy komoly sikereket tudnak elérni, „ha mindent beletesznek”. Eközben a barátságos, támogató környezet csökkenti a stresszt, segítve a gyerekeket a tanulás okozta szorongás leküzdésében. Egy ilyen környezetben gyorsabban alakulnak ki barátságok, szövetségek, együtt tanulnak és egymást motiválják. (Persze, a tanár néni/bácsi is visszajelez a már említett gyűjthető matricákkal).
Ha szeretnétek egy ilyen szuper, támogató közegben tanulni akkor gyertek el egy próbaórára, nézzétek meg élőben és ha tetszik, szeretettel várunk titeket.
ITT tudtok jelentkezni a próbaórára,
ami természetesen ingyenes!