default picture

Hogyan erősítsük gyermekünk immunrendszerét?

Hogyan erősítsük gyermekünk immunrendszerét?

A gyerkőcök és a saját immunrendszerünk megerősítése mindig is fontos volt. Hiszen sajnos a megbetegedés, megfázás része a gyerekkornak, ezek legyőzésével erősödik természetesen a csöppségek immunrendszere.

Az elmúlt időszakban viszont egyre többet foglalkoznak a szülők ezzel a témával. Hogyan tudjuk gyermekeink immunrendszerét megerősíteni?

Egyetek sok zöldséget, gyümölcsöt!

Szerencsére itt az ősz, rengeteg gyümölccsel, zöldséggel találkozhatunk a piacon, boltokban.  Együnk minél többet ezekből, hiszen tele vannak vitaminnal, ásványi anyagokkal és rosttal. A gyümölcsök finom édesek, a gyerekek biztosan szeretni fogják a zamatos almát, a barackot,  és a déli gyümölcsöket is.  Ezek mind-mind tökéletes feltétek a zabkására, tejberizsre is csokiöntet/kakaópor helyett. Vagy készítsetek belőlük smoothie-t (abba pedig zöldségeket is rakhattok és fel sem fog nekik tűnni).

A zöldségek sokszor nem aratnak nagy sikert a kicsiknél. De ne hagyjuk, hogy kimaradjon az étrendből. Csempésszük bele kedvenc főtt ételükbe úgy, hogy észre se vegyék! Egy kis cukkini tészta a megszokott tészta közé, pizza tészta, burgonyapüré karfiolból, reszelt répa a pizzára vagy a makaróni szószba, vagy sok különböző zöldségből készített sültkrumpli és már meg is van a napi zöldség adag.

Ne felejtsetek el sok-sok vizet inni az egészséges étrend mellé!

Aludjatok eleget!

Tanulmányok bizonyítják, hogy ha nem alszunk eleget, akkor a szervezetünk nagyobb veszélynek van kitéve a vírusokkal, bacikkal szemben. Erre most különösen fontos figyelni, hiszen a gyerekek a közösségben jobban elfáradnak, mintha egész nap otthon lennének.  Ezért érdemes figyelni, hogy koruknak megfelelő mennyiségű időt aludjanak.

Mozogjatok!

Készítsetek otthon akadálypályát a lakásban, menjetek ki az udvarba labdázni, vagy sétáljatok a szabadban – a lényeg, hogy ne maradjon el a mozgás. A gyerekeket motiválja, ha a szülők, nagytesók is beszállnak a mozgásba, játékba és ez majd segít nekik abban, hogy felnőtt korukra kialakuljon bennük a szokás a mozgás, edzés iránt, így az sosem lesz számukra kényszer. A mozgással a fölös energiájukat is le tudják vezetni, így jobban alszanak majd.

Tanuljatok angolul a gyümölcsökkel, zöldségekkel!

Vágjatok össze vegyesen különböző zöldségeket, gyümölcsöket egy tányérra. Kössük be a gyerkőc szemét egy kendővel. Majd mindenki vegye magához saját villáját és kezdődhet a kóstolás! Adjunk a gyermekünknek 3 különböző zöldséget/gyümölcsöt. Az ő feladat kitalálni, hogy mit kapott. Ezeket nem csak magyarul, de angolul is megnevezheti. Utána fordul a kör és a gyerekek adnak kostolót a szülőknek.

Jó egészséget és vidám angolozást kívánunk!

Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabjuk a tartalmakat és reklámokat, hogy működjenek a közösségi média funkciók, valamint hogy elemezzük a weboldal forgalmát. Bővebben a "Részletek mutatása" gombra olvashat.
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabja az oldalon megjelenő tartalmat és reklámokat.