cover_img

Kisgyermekek nyelvoktatása: A játékos tanulás és az előzetes tudás meghatározó szerepe

Kisgyermekek nyelvoktatása: A játékos tanulás és az előzetes tudás meghatározó szerepe

Elgondolkodtál már azon, hogy hogyan képesek egyes gyerekek látszólag könnyedén elsajátítani az új nyelveket, míg másoknál ugyanez sokkal több időt, energiát igényel?

A Carnegie Mellon Egyetem friss kutatása a gyerekek tanulási ütemének rejtélyeit vizsgálta, és olyan felismeréseket keresett, amelyek hasznosak lehetnek azoknak a szülőknek, akiknek fontos a kisgyermekeik korai fejlesztése, legyen szó nyelvtanulásról vagy más készségek elsajátításáról.

Nincs jelentős különbség a gyermekek tanulási üteme között

A közhiedelemmel ellentétben a tanulmány megállapította, hogy nincs jelentős különbség a gyermekek tanulási üteme között. Miután elemezték 7000 gyermek és felnőtt tanulási sebességét, akik oktatószoftvereket használtak vagy oktatójátékokkal játszottak, a kutatók nem találtak bizonyítékot arra, hogy egyes tanulók gyorsabban fejlődtek volna, mint mások. Mindegyiküknek gyakorlásra volt szüksége ahhoz, hogy megtanuljon valami újat, és minden egyes gyakorló próbálkozásból körülbelül ugyanannyit tanultak. Átlagosan mind a magas, mind a gyenge teljesítményű tanulóknak körülbelül hét-nyolc gyakorlásra volt szükségük egy új fogalom megtanulásához.

Minden gyermek máshonnét indul

A kulcs abban rejlik, hogy minden gyermek máshonnét indul. "A diákok különböző szintekről indulnak, és különböző szinteken fejezik be a tanulást" - mondta Dr. Ken Koedinger, kognitív pszichológus, a Carnegie Mellon LearnLab igazgatója, ahol ezt a kutatást végezték. "De ugyanolyan ütemben haladnak előre."

A kiemelkedő teljesítményűek előnnyel indulhatnak, kevesebb próbálkozásra van szükségük az elsajátításhoz, míg másoknak kicsit több gyakorlásra van szükségük a felzárkózáshoz. A legfontosabb tanulság azonban az, hogy a megfelelő eszközökkel és erőfeszítésekkel minden gyermek elérheti ugyanazt a szintet.

Ez a felfedezés megkérdőjelezi a tanulási különbségekkel kapcsolatos hagyományos feltételezéseket, és meggyőző érvet kínál arra, hogy ne mondjunk le a nehézségekkel küzdő tanulókról.

Az irányított gyakorlás és a pozitív tanulási környezet fontossága

Azok a szülők számára, akik gyermekük nyelvoktatását szeretnék elősegíteni, a tanulmány azt sugallja, hogy a jól megtervezett, interaktív tanulási eszközök áthidalhatják a tanulási ütemek közötti szakadékot. Hangsúlyozza a visszajelzés, az irányított gyakorlás és a pozitív tanulási környezet fontosságát. Amikor egy gyermek elindul a nyelvtanulási úton, nem a természetes tehetségről van szó, hanem a megfelelő gyakorlatokról és egy kis erőfeszítésről.

A tanulás kezdeti szakaszában a gyermekek megszerzett tudása, például egy korábbi játék vagy otthoni tevékenység révén, hatalmas szerepet játszik a további fejlődésben. Ez a korai ismerkedés a nyelvvel lehetővé teszi, hogy a gyerekek könnyebben kapcsolódjanak az iskolai tananyaghoz, és a játékos tanulás szórakoztatóvá teszi a folyamatot.

A megfelelő megközelítéssel bárki kiemelkedően teljesíthet a tanulásban és a nyelvtanulásban

Összefoglalva, ez az úttörő kutatás megkérdőjelezi a tanulási ütemekről alkotott előítéleteket, és megerősíti azt a meggyőződést, hogy a megfelelő megközelítéssel bárki kiemelkedően teljesíthet a tanulásban és a nyelvtanulásban.

Jusson eszünkbe a nyelvtanulással kapcsolatos régi mondás: gyakorolj, figyelj a visszajelzésekre, és gyakorolj újra - mert minden gyermek megérdemli a lehetőséget, hogy kiteljesedjen a nyelvek világában.

Forrás

 

Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabjuk a tartalmakat és reklámokat, hogy működjenek a közösségi média funkciók, valamint hogy elemezzük a weboldal forgalmát. Bővebben a "Részletek mutatása" gombra olvashat.
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabja az oldalon megjelenő tartalmat és reklámokat.