A feladathoz egy dobókockára és a kinyomtatott játékleírásra lesz szükségetek. A gyerekek sorban gurítanak a dobókockával, majd válaszolnak az általuk gurított számhoz tartozó kérdésre. Például: "Mi volt a kedvenc tantárgyad?", "Mi volt a legjobb emléked idén?".
Ezzel a játékkal a gyerekek felidézhetik a tanév legszebb pillanatait. A letölthető változatért kattintsatok a képre:
Nyári táboraink egyik kedvenc játéka a kincskeresés, amelynek egy változata az év utolsó hetében a suliban, oviban is „bevethető”. Az apró ajándékokat, kincseket vagy feladatokat előre el kell rejteni az udvar különböző részein, amelyeket a gyerekeknek egy térkép vagy kihelyezett nyomok, jelek segítségével kell megtalálniuk. Ez a játék nem csak szórakoztató, de a csapatmunkát és a problémamegoldó képességeket is fejleszti. Akár egy ismétlő angol óra része is lehet a kincskeresés a megfelelő szókinccsel, feladatokkal.
Rendezzünk egy kreatív napot, ahol a gyerekek különböző kézműves technikákat próbálhatnak ki. Lehetőséget biztosíthatunk nekik, hogy ajándékokat készítsenek egymásnak vagy emléktárgyakat alkossanak az idei évről, például festett kavicsokat, karkötőket vagy képeslapokat.
Nagyon meleg vagy esős napra, szervezhetünk egy mozi napot is, ha a tanteremben kellemes a hőmérséklet. Válasszunk egy gyerekek számára kedves filmet, és készítsünk elő egy kis popcornos, limonádés büfét. Ezzel a programmal kikapcsolódhatnak a gyerekek és közösen élvezhetik a filmet a hűvösben. A film jó lehetőséget adhat egy kis beszélgetésre is.
Ahogy közeleg a tanév vége, egyre nehezebb a gyerekeket bent tartani. A szabadban töltött időnek ilyenkor különösen örülnek a kicsik és nagyok egyaránt, amit a hasznunkra is fordíthatunk, ha egy szuper csapatépítő napot szervezünk számukra sorversenyekkel, vicces feladatokkal. Lehet az például zsákban ugrálás, kötélhúzás, vagy labdás játék, sőt a fenti kincskeresős játékkal is kiegészíthetjük a feladatokat. Ezek a tevékenységek nemcsak szórakoztatóak, de mozgásra is ösztönzik a gyerekeket.
Adjunk minden gyereknek egy üres füzetet, amelyet saját emlékkönyvükké alakíthatnak. Ösztönözzük őket, hogy írják vagy rajzolják le a tanévvel kapcsolatos kedvenc emlékeiket, ragasszanak be fényképeket. Egy előre elkészített és kinyomtatott csoportkép igazán egyedivé teheti az emlékkönyvet. Kisebbek kérhetik, hogy barátaik is rajzoljanak a füzetbe, nagyobbak pedig kérhetik osztálytársaik és tanáraik aláírását is, hogy az emlékkönyv még különlegesebb legyen.
Hívjunk meg egy vendéget, aki érdekes és tanulságos történeteket mesélhet a gyerekeknek. Lehet ez egy helyi író, sportoló vagy egy művész, aki inspiráló élményeket oszt meg a gyerekekkel, és válaszol a kérdéseikre. A legjobb, ha olyan valakit hívunk meg, aki maga is abban az iskolában tanult, ahová a gyerekek járnak.
Hozzunk be különböző társasjátékokat az osztályterembe, és rendezzünk egy társasjáték délutánt. A gyerekek kiválaszthatják kedvenc játékaikat, és barátaikkal együtt játszhatnak. Ez egy remek módja annak, hogy lazán, mégis közösen töltsenek el egy kellemes napot.
Szervezzünk egy zenei programot, ahol a gyerekek bemutathatják saját zenei tudásukat. Lehet ez éneklés, hangszeres előadás vagy akár egy kis zenekar megalapítása. Ez a program lehetőséget ad a tehetségek kibontakoztatására és a közös szórakozásra.
Hozzunk létre egy könyvcsere programot, ahová a gyerekek elhozhatják régi könyveiket, és kicserélhetik egymás között. Ez nemcsak új olvasmányokat biztosít számukra a nyári szünetre, de ösztönzi a könyvek iránti szeretetet és az olvasás örömét is.