A korai nyelvelsajátítás egyik sarkalatos pontja, hogy a picik minél korábban elkezdjenek ismerkedni az idegen nyelv hangzásaival.
Bár ez így nagyon egyszerűnek hangzik, nyelvtanárként nincs könnyű dolgod, ha szervezett formában, tanfolyam jelleggel szeretnél foglalkozni kisgyerekekkel.
Az elmúlt 24 évben nagyon sok nyelvtanárral találkoztunk, olyanokkal is akiknek már volt tapasztalatuk picikkel és olyanokkal is, akik még csak kacérkodtak a gondolattal.
“A saját gyerekemet szeretném tanítani, ehhez keresek módszert, anyagokat” vagy “Megkértek az oviban, hogy tartsak angolt a gyerekeknek, de nem tudom miből taníthatnék”, hallottuk már sokszor.
Tény, hogy azok a tanárok, akik már kipróbálták ezt a “műfajt”, sokkal inkább felismerik, milyen sok munka áll egy-egy tanfolyami anyagunk mögött.
Ők azok, akiknek mindig felcsillan a szemük, amikor meglátják, mennyire kidolgozottak a foglalkozásaink óramenetei, milyen sok segítséget biztosítunk a nyelvtanáraink számára.
Melyek a leggyakoribb kérdések, amelyeket feltesznek nekünk?
1. Hogyan fogom tanítani a piciket?
A piciket még nem lehet és nem is szabad a szó hagyományos értelmében tanítani.
A módszer mindenképpen a nyelvelsajátításon kell, hogy alapuljon. Arra kell törekedned, hogy a picik minél természetesebben, szinte észrevétlenül, az anyanyelvük elsajátításához nagyon hasonló módon, ismerkedjenek az angol nyelvvel.
2. Milyen módszerrel érdemes?
Csak és kizárólag játékos és nagyon változatos formában, sok-sok dallal, mondókával, rövid történettel.
Mindezt megfűszerezve olyan kiegészítő eszközökkel, amelyek minél több érzékszervükre hatással lesznek.
Nagyon fontos, hogy megismerkedj a korosztály életkori sajátosságaival is, hiszen csak így tudod eldönteni, mit várhatsz el tőlük és mit nem? Mit tudnak már és mi lenne még túl nehéz a számukra?
3. Mit fogok tanítani és miért pont azt?
Aki még nem tanított piciket, azt gondolhatná, hogy ez nagyon egyszerű, hiszen tele van az internet ötletekkel, letölthető feladatokkal, dalokkal és mondókákkal, a nagyobbaknak pedig már vannak foglalkoztató füzetek, nyomtatható feladatlapok is.
4. Igen ám, de hogy lesz ebből egy folytonos, egymásra épülő egész?
Még ha a gyerekek nem is beszélnek sokat, egy baba-mama, tipegő vagy ovis angol tanfolyam is akkor jó, ha az egy összefüggő rendszer, amelyben minden egyes dalnak, mondókának, történetnek megvan a saját helye és ideje.
Mint amikor házat építünk, itt is kell egy erős alap, amelyre aztán jöhet a földszint, az emelet és a legvégén a tető.
Csak közben mindig leszaladunk az alapokhoz is, és ismét végigjárunk minden szintet, mielőtt egy újabb “emelettel” bővítenénk a tudást.
A mellett, hogy meglegyen a megfelelő sorrend, egymásra épüljön a tananyag, az is nagyon fontos, hogy ma és majd öt év múlva is érdekes és változatos legyen a tananyag, hogy a gyerekek minden órára örömmel jöjjenek vissza angolul játszani és gyarapítani a tudásukat.
5. És hogyan tudom mindezt elérni? Két választási lehetőséged van:
… vagy pedig
Kérd tájékoztatónkat és nézd meg, miért lesz sokkal egyszerűbb a felkészülés a foglalkozásokra, ha hozzánk csatlakozol!