A 2020-as év egy nem várt újdonságot hozott a Kids Club tanfolyamok számára, ami pedig nem más, mint hogy online formában is megkezdtük a foglalkozásaink vezetését.
Jelen pillanatban is vannak olyan Kids Club nyelviskoláink, ahol online foglalkozásokon tanulhatnak velünk a gyerekek, hiszen a járványhelyzet miatt nagyon sok helyszín zárva tart (játszóházak, művelődési házak) illetve az óvodákban, iskolákban nincs lehetőség "külsős" foglalkozásokra.
Sokszor kérdezik tőlünk, hogy hogyan lehet egy alapjában vidám, játékos és sok mozgásos foglalkozást átültetni online formába, főként hogy kicsi gyerekekről van szó. Úgy gondoljuk, hogy ebben a helyzetben, ebből a helyzetből kell kihoznunk a lehető legjobbat a gyerekek számára. Igyekszünk sokszor a lehetetlennek tűnő feladatokat is megoldani. Hiszen egy kisgyermek életében egy-két év kiesés nagyon hosszú idő, és itt most nem csak az idegen nyelv tanulására gondolunk, hanem a vidám, játékos programok hiányára is.
Tóthné Csohány Katalint, a XVII. kerületi Kids Club nyelviskolánk vezetőjét kérdeztük, hogy hogyan is zajlanak nála az online foglalkozásaink.
Kati, hogyan vezeted a Kids Club foglalkozásokat most, hogy nálad egyelőre csak online tanfolyamok működnek?
„Mosolyogva, vidáman, nyugodtan, sok - sok türelemmel és szeretettel éppen úgy, mintha ott ülnénk egymáshoz közel a szőnyegen! Mert a gyerekek megérdemlik, sőt ők csak a legjobbat érdemlik!”
Mit is jelent ez a gyakorlatban? Mi a közös a jelenléti (offline) és az online Kids Club órákban? Összefoglalnád, kérlek pár gondolatban, hogy miben azonosak ezek a foglalkozások?
1. GYERMEKKÖZPONTÚSÁG
Minden tevékenység a gyermekek életkorához igazodik, a foglalkozás során folyamatosan igazodunk, alkalmazkodunk a tanfolyamon résztvevő gyermekekhez.
2. JÁTÉKOSSÁG
A Kids Club módszer legfontosabb építő eleme a játék, ami online formában is nagyon jól tud működni, igaz sokszor más módszerekkel, eszközökkel.
3. INTERAKTIVITÁS
A gyerekeket kommunikációra, aktív részvételre ösztönzi a klubvezető tanár.
4. STRESSZMENTESSÉG
Sikerélmény, pozitív megerősítés és vidámság motiválja a gyerekeket a tanulásra.
5. KÖZÖSSÉGI ÉLMÉNY
A közös játék és tanulás öröme igazi közösséggé formálja a csoportot, még akkor is ha a képernyő mögött ülnek a saját otthonukban.
Tavaly tavasszal még videós órákat kaptak a gyerekek, milyen személyes tapasztalataid vannak az élő, online foglalkozásokkal kapcsolatban?
A 17. kerületi Kids Clubos gyerekek november 11. óta online "vidámangoloznak" velem Zoom-os élő interaktív órákkal.
Minden várakozásomat felül múlja a gyerekek nyitottsága, alkalmazkodó képessége és az a természetesség és jókedv, ahogy az online órákon együtt tanulnak, játszanak velem és a társaikkal.
Ugyanakkor tudom, hogy milyen nagy szerepük van ebben a szüleiknek, akik bátorítják, segítik őket és biztosítják az eszközöket és körülményeket számukra a játékos angolozáshoz. Pontosan úgy, mint ahogyan az "rendes" foglalkozások esetében, itt is igaz: a szülőknek óriási szerepük van abban, hogy a gyermekek hogyan érkeznek az órára.
Ezért minden szülőnek és nagyszülőnek ezúton köszönöm meg klubvezető tanár kollégáimmal együtt, hogy segítik, támogatják a gyermekeiket a nyelvtanulásban hétről-hétre és ezáltal a mi munkánkat is segítik.
Bízom benne, hogy hamarosan újra személyesen is találkozhatunk nem csak a foglalkozásokon, hanem a rendezvényeken és táborokban is!
Addig pedig az online foglalkozásokhoz és programokhoz sok örömet kívánok.
Kedves Kati köszönjük a beszámolót, a szülőknek pedig javasoljuk, hogy
jelentkezzenek egy online foglalkozásunkra,
próbálják ki, milyen vidám dolog az angolozás a Kids Clubban még az otthonuk kényelméből is!